تاثیر ارتباط مدیران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران بر رضایتمندی خانوادههای شاهد و ایثارگر؛ مطالعه موردی استان سیستان و بلوچستان
|
عالمه کیخا* 1، ابراهیم حدادی2 ، محمود غلامی2 ، محسن نوری دلاور3 |
1- گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران ، keikha@entp.usb.ac.ir 2- گروه مدیریت، واحد زاهدان، دانشگاه آزاد اسلامی، زاهدان، ایران 3- گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران |
|
چکیده: (6747 مشاهده) |
اهداف: ارایه خدمات به جامعه ایثارگری بر عهده کارکنان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران است و هر چه ارتباط موثر مدیران و کارکنان بنیاد شهید بیشتر باشد بقای سازمان و رضایت اربابرجوع نیز بیشتر خواهد شد. هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر ارتباط مدیران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان بر رضایتمندی خانوادههای شاهد و ایثارگر بود.
ابزار و روشها: این پژوهش توصیفی- همبستگی در سال 1397 در بین 374 نفر از اعضای خانوادههای معظم شاهد و ایثارگر در استان سیستان و بلوچستان انجام شد که به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محققساخته سنجش ارتباطات مدیران و کارکنان و رضایتمندی خانوادههای شاهد و ایثارگر استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن توسط صاحبنظران و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ تایید شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS 23 و توسط آزمونهای همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه صورت گرفت.
یافتهها: ارتباطات مدیران و کارکنان بنیاد شهید بهطور کلی توانست 11% رضایتمندی خانوادههای شاهد و ایثارگر را پیشبینی کند. 12% رضایتمندی خانوادههای شاهد و ایثارگر از طریق متغیر ارتباط اجتماعی درونی مدیران و کارکنان و مولفههای آن و 14% آن نیز از طریق متغیر ارتباط اجتماعی بیرونی مدیران و کارکنان و مولفههای آن قابل پیشبینی بود (0.0001=p).
نتیجهگیری: ارتباطات مدیران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران بر رضایتمندی خانوادههای شاهد و ایثارگر تاثیر دارد.
|
|
واژههای کلیدی: ارتباط، مدیران، کارکنان، رضایتمندی، خانوادههای شاهد و ایثارگر |
|
متن کامل [PDF 383 kb]
(973 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1397/6/4 | پذیرش: 1397/12/21 | انتشار: 1397/12/21
|
|
|
|