TY - JOUR T1 - Measuring Satisfaction of the Sacrifice society as with the quality of services provided by the issargaran affairs Foundation TT - سنجش رضایتمندی جامعه ایثارگری از کیفیت خدمات‌دهی بنیاد شهید و امور ایثارگران JF - Iran-J-Isaar-Stud JO - Iran-J-Isaar-Stud VL - 1 IS - 4 UR - http://ijis.ir/article-1-65-fa.html Y1 - 2020 SP - 179 EP - 187 KW - Satisfaction KW - Service KW - Perceived Quality KW - Perceived Expectations KW - Perceived Value KW - Overall Satisfaction. N2 - اهداف: رضایت مشتری نسبت به کیفیت خدمات‌دهی به حالتی اطلاق می‌شود که وی احساس می‌کند که ویژگی‌های کیفیت خدمت ارایه‌شده منطبق بر انتظارات یا فراتر از انتظارات اوست. هدف پژوهش حاضر، سنجش رضایتمندی جامعه ایثارگری از کیفیت خدمات‌دهی بنیاد شهید و امور ایثارگران بود. ابزار و روش‌ها: این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی در سال 1396 روی 11960 نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر در سنین 18 سال و بالاتر در سطح کشور که با استفاده از فرمول برآورد حجم نمونه دانیل و نیز روش نمونه‌گیری طبقه‌ای نسبتی انتخاب شده بودند، انجام شد. داده‌های پژوهش با استفاده از پرسش‌نامه محقق‌ساخته که ماخوذ از مدل رضایت‌سنجی آمریکا بود، گردآوری شد. داده‌های پژوهش پس از استخراج با استفاده از نرم‌افزار SPSS 23 در دو بخش توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: میزان رضایتمندی خانواده‌های شاهد و ایثارگر از کیفیت خدمات‌دهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در جامعه آماری کل با میانگین 7.23±25.22 در سطح متوسط قرار داشت. همچنین بین میزان رضایتمندی خانواده‌های شاهد و ایثارگر از کیفیت خدمات‌دهی بنیاد شهید و امور ایثارگران برحسب وضع موجود با وضع مطلوب تفاوت معنی‌داری مشاهده شد (0.01p<). نتیجه‌گیری: رضایتمندی جامعه ایثارگری از کیفیت خدمات‌دهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح نسبتاً مطلوبی است. M3 ER -