2
1
3
Literature & Humanities
http://ijis.ir
1
admin
9
10
8
7
14
8888
13
fa
jalali
1399
7
1
gregorian
2020
10
1
1
4
online
1
fulltext
fa
سنجش رضایتمندی جامعه ایثارگری از کیفیت خدماتدهی بنیاد شهید و امور ایثارگران
Measuring Satisfaction of the Sacrifice society as with the quality of services provided by the issargaran affairs Foundation
تخصصي
Special
پژوهشي
Research
<div style="border:none;border-bottom:solid windowtext 1.0pt;padding:0mm 0mm 1.0pt 0mm;"><strong><span style="font-family:IRANSharp_PrintingSize,sans-serif;"><span style="font-size:10.0pt;">اهداف:</span></span></strong><span style="font-family:IRANSharp_PrintingSize,sans-serif;"><span style="font-size:10.0pt;"> رضایت مشتری نسبت به کیفیت خدماتدهی به حالتی اطلاق میشود که وی احساس میکند که ویژگیهای کیفیت خدمت ارایهشده منطبق بر انتظارات یا فراتر از انتظارات اوست. هدف پژوهش حاضر، </span></span><span style="font-family:IRANSharp_PrintingSize,sans-serif;"><span style="font-size:10.0pt;">سنجش رضایتمندی جامعه ایثارگری</span></span> <span style="font-family:IRANSharp_PrintingSize,sans-serif;"><span style="font-size:10.0pt;">از</span></span> <span style="font-family:IRANSharp_PrintingSize,sans-serif;"><span style="font-size:10.0pt;">کیفیت</span></span> <span style="font-family:IRANSharp_PrintingSize,sans-serif;"><span style="font-size:10.0pt;">خدماتدهی بنیاد شهید و امور ایثارگران</span></span> <span style="font-family:IRANSharp_PrintingSize,sans-serif;"><span style="font-size:10.0pt;">بود.</span></span><br>
<strong><span style="font-family:IRANSharp_PrintingSize,sans-serif;"><span style="font-size:10.0pt;">ابزار و روشها:</span></span></strong><span style="font-family:IRANSharp_PrintingSize,sans-serif;"><span style="font-size:10.0pt;"> این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی در سال 1396 روی 11960 نفر از خانوادههای شاهد و ایثارگر در سنین 18 سال و بالاتر در سطح کشور که با استفاده از فرمول برآورد حجم نمونه <em>دانیل</em> و نیز روش نمونهگیری طبقهای نسبتی انتخاب شده بودند، انجام شد. دادههای پژوهش با استفاده از پرسشنامه محققساخته که ماخوذ از مدل رضایتسنجی آمریکا بود، گردآوری شد. دادههای پژوهش پس از استخراج با استفاده از نرمافزار </span></span><span dir="LTR"><span style="font-family:Cambria,serif;"><span style="font-size:8.0pt;">SPSS 23</span></span></span><span style="font-family:IRANSharp_PrintingSize,sans-serif;"><span style="font-size:10.0pt;"> در دو بخش توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.</span></span><br>
<strong><span style="font-family:IRANSharp_PrintingSize,sans-serif;"><span style="font-size:10.0pt;">یافتهها:</span></span></strong> <span style="font-family:IRANSharp_PrintingSize,sans-serif;"><span style="font-size:10.0pt;">میزان </span></span><span style="font-family:IRANSharp_PrintingSize,sans-serif;"><span style="font-size:10.0pt;">رضایتمندی خانوادههای شاهد و ایثارگر از کیفیت خدماتدهی بنیاد شهید و امور ایثارگران</span></span><span style="font-family:IRANSharp_PrintingSize,sans-serif;"><span style="font-size:10.0pt;"> در جامعه آماری کل با میانگین 7.23±25.22 در سطح متوسط قرار داشت. همچنین</span></span><span style="font-family:IRANSharp_PrintingSize,sans-serif;"><span style="font-size:10.0pt;"> بین میزان رضایتمندی خانوادههای شاهد و ایثارگر از کیفیت خدماتدهی بنیاد شهید و امور ایثارگران برحسب وضع موجود با وضع مطلوب تفاوت معنیداری مشاهده شد (0.01</span></span><span dir="LTR"><span style="font-family:Cambria,serif;"><span style="font-size:8.0pt;">p<</span></span></span><span style="font-family:IRANSharp_PrintingSize,sans-serif;"><span style="font-size:10.0pt;">).</span></span><br>
<strong><span style="font-family:IRANSharp_PrintingSize,sans-serif;"><span style="font-size:10.0pt;">نتیجهگیری:</span></span></strong> <span style="font-family:IRANSharp_PrintingSize,sans-serif;"><span style="font-size:10.0pt;">رضایتمندی جامعه ایثارگری</span></span> <span style="font-family:IRANSharp_PrintingSize,sans-serif;"><span style="font-size:10.0pt;">از</span></span> <span style="font-family:IRANSharp_PrintingSize,sans-serif;"><span style="font-size:10.0pt;">کیفیت</span></span> <span style="font-family:IRANSharp_PrintingSize,sans-serif;"><span style="font-size:10.0pt;">خدماتدهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح نسبتاً مطلوبی است.</span></span></div>
<strong>Aims:</strong> Customer satisfaction of service quality refers to a person feeling that the quality of service provided is in line or beyond of the expectations. The Aim of this study was to measure satisfaction of the Sacrifice society of the quality of services provided by the issargaran affairs Foundation.<br>
<strong>Methods:</strong> In terms of the nature of the research, this is a descriptive one and uses a correlationa-based approach. In terms of the nature of the data, this study is based on quantitative methodology, using a survey study. using a researcher-made questionnaire adopted from the American Customers Satisfaction Index, the data were collected from martyr and Sacrifice familys with age 18 and over in level country. A sample of 11960 pepolpe was selected using Daniel's (1999) sample size estimation formula and proportional stratified sampling. The instrument was validated through Qualitative formal content validity. The Reliability was Also estimated by Cronbach Alpha. After data extraction; Data were analyzed using SPSS<sub>23</sub> software in the two part of descriptive and inferential analysis<span dir="RTL">.</span><br>
<strong>Findings</strong>: There was a significant difference between the ratio of Satisfaction of the Sacrifice community as with the quality of services provided by the issargaran affairs Foundation according to the current status and the desired status at level 0/01 (P <0.01)<span dir="RTL">.</span><br>
<strong>Conclusion: </strong>The Satisfaction of Sacrifice society as with the quality of services provided by the issargaran affairs Foundation is relatively desirable.
رضایتمندی, کیفیت, خدماتدهی, شاهد و ایثارگر
Satisfaction, Service, Perceived Quality, Perceived Expectations, Perceived Value, Overall Satisfaction.
179
187
http://ijis.ir/browse.php?a_code=A-10-71-1&slc_lang=fa&sid=1
M.
Abbasi Ghadi
مجتبی
عباسی قادی
mojtabaabbasighadi55@gmail.com
1003194753284600674
1003194753284600674
Yes
Janbazan Medical and Engineering Research Center (JMERC), Tehran, Iran
مرکز تحقیقات مهندسی و علوم پزشکی جانبازان، تهران، ایران
S.
Ghasemi
سجاد
قاسمی
1003194753284600675
1003194753284600675
No
1Management of Cultural Affairs Department, Humanities Faculty, Sciences & Researches Branch, Islamic Azad university, Tehran, Iran
گروه مدیریت فرهنگی، دانشکده علوم انسانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران