1- مرکز تحقیقات مهندسی و علوم پزشکی جانبازان، تهران ، dra_karimi@yahoo.com 2- مرکز تحقیقات مهندسی و علوم پزشکی جانبازان، تهران
چکیده: (6511 مشاهده)
اهداف: سنجش رضایت جانبازان از هر نوع خدمت میتواند معیار مناسبی برای کیفیت خدمترسانی به آنها در نظر گرفته شود. بر این اساس مطالعه حاضر با هدف بررسی رضایت از خدمات ارایهشده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در جانبازان یکچشم نابینا انجام شد. ابزار و روشها: در این مطالعه توصیفی در سال 1396 در 19 استان از سراسر کشور، 1843 نفر جانباز یکچشم نابینا به روش سرشماری مورد مطالعه قرار گرفتند. در این مطالعه از پرسشنامه رضایتمندی از خدمات ارایهشده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده شد که در آن شش خدمت شامل مسکن، بهداشتی- درمانی و توانبخشی، ورزشی، فرهنگی، معیشتی و رفاهی و تحصیلی سنجیده شدند. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار آماری SPSS 23 و آزمونهای آماری پیرسون، آنوا و آزمون T استفاده شد. یافتهها: بیشترین میزان رضایتمندی مربوط به خدمات بهداشتی- درمانی و توانبخشی و تحصیلات، به ترتیب با میانگینهای 1.18±2.6 و 1.14±2.6 و کمترین رضایت مربوط به خدمات ورزشی با میانگین 1.1±2.0 بود. سطح رضایتمندی از خدمات با درصد جانبازی، اشتغال و استان ارایهدهنده ارتباط معنیداری داشت (0.05p<)؛ در حالی که میان تحصیلات و مصدومیتهای همراه با سطح رضایتمندی از خدمات ارتباط معنیداری مشاهده نشد (0.05p>). نتیجهگیری: جانبازان یکچشم نابینا از خدمات ارایهشده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران رضایت نسبی دارند
Karimi A, Masoumi M, Baghaei Bakhshayesh M, Soroush M. Satisfaction of Services Provided by Veterans and Martyrs Affair Foundation in Veterans with Unilateral Blindness. 3 2020; 1 (3) :143-148 URL: http://ijis.ir/article-1-50-fa.html
کریمی امیر، معصومی مهدی، بقائیبخشایش مریم، سروش محمدرضا. رضایت از خدمات ارایهشده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در جانبازان یکچشم نابینا. 1. 1399; 1 (3) :143-148