[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 4 - ( 1399 ) ::
جلد 1 شماره 4 صفحات 195-189 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر ارتباط مدیران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران بر رضایتمندی خانواده‌های شاهد و ایثارگر؛ مطالعه موردی استان سیستان و بلوچستان
عالمه کیخا* 1، ابراهیم حدادی2 ، محمود غلامی2 ، محسن نوری دلاور3
1- گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران ، keikha@entp.usb.ac.ir
2- گروه مدیریت، واحد زاهدان، دانشگاه آزاد اسلامی، زاهدان، ایران
3- گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران
چکیده:   (6741 مشاهده)
اهداف: ارایه خدمات به جامعه ایثارگری بر عهده کارکنان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران است و هر چه ارتباط موثر مدیران و کارکنان بنیاد شهید بیشتر باشد بقای سازمان و رضایت ارباب‌رجوع نیز بیشتر خواهد شد. هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر ارتباط مدیران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان بر رضایتمندی خانواده‌های شاهد و ایثارگر بود.
ابزار و روش‌ها: این پژوهش توصیفی- همبستگی در سال 1397 در بین 374 نفر از اعضای خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر در استان سیستان و بلوچستان انجام شد که به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسش‌نامه محقق­ساخته سنجش ارتباطات مدیران و کارکنان و رضایتمندی خانواده‌های شاهد و ایثارگر استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن توسط صاحب‌نظران و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ تایید شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS 23 و توسط آزمون‌های همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه صورت گرفت.
یافته‌ها: ارتباطات مدیران و کارکنان بنیاد شهید به‌طور کلی توانست 11% رضایتمندی خانواده‌های شاهد و ایثارگر را پیش‌بینی کند. 12% رضایتمندی خانواده‌های شاهد و ایثارگر از طریق متغیر ارتباط اجتماعی درونی مدیران و کارکنان و مولفه‌های آن و 14% آن نیز از طریق متغیر ارتباط اجتماعی بیرونی مدیران و کارکنان و مولفه‌های آن قابل پیش‌بینی بود (0.0001=p).
نتیجه‌گیری: ارتباطات مدیران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران بر رضایتمندی خانواده‌های شاهد و ایثارگر تاثیر دارد.
واژه‌های کلیدی: ارتباط، مدیران، کارکنان، رضایتمندی، خانواده‌های شاهد و ایثارگر
متن کامل [PDF 383 kb]   (965 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/6/4 | پذیرش: 1397/12/21 | انتشار: 1397/12/21
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Keikha A, Haddadi E, Gholami M, Nouri Delavar M. Effect of Relationship of Managers and Staff of Foundation of Martyrs and Veterans Affairs on Satisfaction of the Families of Martyrs and Veterans in Sistan and Baluchistan Province. 3 2020; 1 (4) :189-195
URL: http://ijis.ir/article-1-55-fa.html

کیخا عالمه، حدادی ابراهیم، غلامی محمود، نوری دلاور محسن. تاثیر ارتباط مدیران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران بر رضایتمندی خانواده‌های شاهد و ایثارگر؛ مطالعه موردی استان سیستان و بلوچستان. 1. 1399; 1 (4) :189-195

URL: http://ijis.ir/article-1-55-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 4 - ( 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصل‌نامه مطالعات فرهنگ ایثار Iranian Journal of Isaar Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645